19 Şubat 2014 Çarşamba

Bugün kahvaltı menüsüne ek yumurta gelmiş ki ben çok severim :) 


Yumurtayı kayısı kıvamında haşladım, dilimledim, kekik, pul biber ve tuzla da süsledim. Çok tuzlu yediğimi hep söylerler, azaltmaya çalışıyorum tabi ki.. Bu ayarlamaları yaparken insanın kendine dürüst olması çok önemli. Yani ben tuzlu yediğimi bildiğim için, bunu görmezden gelmektense, içtiğim su miktarını 2 2,5 litrelerde tutmaya çalışıyorum.. Zor oluyor ama tuzu iyice azaltana kadar gerekli bu :) 

Neyse kahvaltı tabağının devamına gelince de klasik kahvaltılıklarla doldurdum işte.. Kahvemi yaptım.. Haberlere baka baka yaptım kahvaltımı :)

Saat 11 civarı 3 tane eti burçak ve bir bardak yağsız süt içtim. Sade süt sevmeyenler için sütünüze biraz kahve eklemenizde bir sakınca yok, ben öyle yapıyorum mesela :) Hatta İngiliz usulü çayı sütlü de içebilirsiniz.. Ben kahve içmeden günümü geçiremiyorum, kafeinle aram çok iyidir :) Fazla kahve selülit yapar ama kararında kahve içmek, kahvenin yağ yakıcı özelliğinden dolayı önemlidir.. 

Eti burçak light bir ürün değil, tercih etmem derseniz, lif oranı yüksek keyfinizce bir diyet bisküvü tercih edebilirsiniz. Ama şahsen ben hayatı boyunca diyetlerde bocalamış biri olarak, form bisküvülerinden biraz soğumuş durumdayım.. :) 

Öğlen yemeğinde dünden kalan çorbamdan bir kase içtim. Yanına da ben tercihimi pırasadan yana kullandım.. Zeytinyağlı pırasayı hazırlarken içine beyaz pirinç yerine bulgur kullanıp, ekmek hakkımı da öyle değerlendirdim. Yanına da bol limonlu çoban salata yaptım.. Çünkü kolayıma geliyor ve de seviyorum. :)

Bugün 2 tane mandalina yedim saat 3 civarı. Gerçi listede bir meyve diyor ama mandalinanın büyüklüğü düşünülünce benim iki yemiş olmamda bir sakınca yoktur herhalde, değil mi? :)

Eğer alarm kurmamış olsaydım acıkmamıştım aslında.. Sanırım vücudum bu yemek düzenine alışmaya başladı. :) Acıkmamam yemek yemeyeceğimiz anlamına gelmiyor tabi ki, her gün spor yaptığım için vücuduma yeteri kadar kalorinin girdiğinden emin olmaya çalışıyorum, bu yüzden tüm ara öğünleri değerlendiriyorum. 

Akşam yemeği için ekmeksiz köfte yaptım, 5 tane ızgara köfte yedim. Haşlanmış patates, maydanoz, marul, taze soğan ve domatesle yanına da güzel bir patates salatası yaptım. Ekmek yemek yerine patatesi orta boy seçince karbonhidratı dengelemiş oluyoruz, zaten ekmekten sıkılmış durumdayım yerine alternatif arıyorum sürekli.. Köftelerin üstüne domates sosu döktüm ve hepsinin yanına da ayran yaptım. Yani diyette ya da değil, gayet güzel bir akşam yemeği değil mi şimdi bu? :) 

Neler yediğimin yanısıra bir şeylerde söylemek istiyorum, hazır yerini bulmuşken :) İnstagram'da bir resmimizin altına yorum yapıp sormuşlar, bu diyet bisküviler çok kalorili değil mi diye.. Şimdi tabiki bir ürün ligth ürün kategorisine giriyor diye, bu onun tamamen sağlıklı olduğu anlamına gelmiyor. Bir ürünü tercih ederken, sadece kalorisine değil aynı zamanda karbonhidrat, protein, yağ değerlerini de okumalısınız.. Evet bir sürü ligth ürünün değerleri düşük ama bunun yanında çok sağlıklı, bol lifli bir sürü ligth ürün var.. Demek istiyorum ki bir diyet bisküviden 100 kalori almışsınız, 75 kalori almışsınız inanın bir farkı yok.. Sadece kaç kalori yediğinizi bilin, ve ona göre bir mekik daha fazla çekin.. :) 

Zaten bu ürünler sadece diyetlerin yanında aperatif olmak için üretiliyorlar.. Bu ürünler bizlerin esas öğünleri değiller.. Biz bu ürünleri acıktığımızda midemiz boş kalmasın diye tercih etmeliyiz.. Çünkü rütinden çıkıp değişik tatlar denemezsek, nasıl devam edeceğiz :)

Yani uzun lafın kısası kendimize küçük iyilikler yapmamızda hiç bir sakınca yok bence :) Yeter ki kendimizi kandırmayalım :)

Hepinize sevgiler ! 
Pelin :)

Leave a Reply

Subscribe to Posts | Subscribe to Comments

Bizler..

Merhabalar :) !
Bizler Gizem ve Pelin..
Diyet Günlüğümüze hoş geldiniz!

twitter facebook google plus Instagram
Follow on Bloglovin

Popular Post

!!!

Bize Katılın!

Bizi nereden buldunuz?

- Copyright © Diyet Günlüğümüze Hoş Geldiniz.. -Metrominimalist- Powered by Blogger - Designed by Johanes Djogan -