18 Şubat 2014 Salı

Güne erken başlamaya alışmanın diyetten daha zor olacağını bilmeliydim :)

Herkese Günaydın! İlk günü atlattık neyse ki.. Vücudumuzun kontrolünü yavaş yavaş elimize alıyoruz. Bu sabah uyandığımda bir bardak ılık suya bir kaç damla limon sıkıp içtim. Ne soğuk, ne de çok sıcak olmalı. İçine bir adet taze nane de atarsanız, kokusu çok güzel olur :) Sabahları vücudumuzun kafeinden çok suya ihtiyacı var çünkü.. Dün yağ yakımına başladık, su ile yağ yakımını destekleyelim, işimizi kolaylaştıralım :)

Diyet yapmanın en zor yanı tabi ki yiyeceklerin rutininden sıkılmaktır. Sıkılmamak için bu sabah peynirinizi değiştirin. Bu sabah dün içtiğinizden farklı bir çay için, ya da kahvaltınızı her zamankinden farklı bir yerde yapın. Değişim insanın en önemli ihtiyaçlarından biri sonuçta.. 

Bu sabah beyaz peynir yerine lor peyniri yiyelim. Lor peynirimizi çörek otuyla tatlandırabiliriz. Yanına da her zamanki gibi domates, salatalık, ve bol elma sirkeli salatamızı unutmayalım. Ben maydanozu lor peynirinin içine doğramayı seçtim, biraz da pul biber ekleyince çok güzel bir karışım oluyor.

Kahvaltıdan sonra güne başladıkça ve yoruldukça, atıştırmak için yanızda kepekli grisini bulundurun. İsterseniz çıtır çıtır, istersenizde yanında çayla birlikte ıslatıp yumuşak yumuşak grisininin tadını çıkartın :) Ara öğünlerin vazgeçilmezidir benim için grisini.

Yemek yemeyi aceleye getirmeyin.. Biliyorsunuz HIZLI YEMEK ŞİŞMANLATIYOR.. Yemek yerken.. eğer mümkünse sadece yemek yiyin. Başka bir şeye daldığınızda yemek yediğiniz farkına varamazsınız ve hızlı yersiniz, daha önemlisi doyamazsınız. Bir de yemekten önce bir bardak su içmek kesinlikle hızınızı durduruyor, mideyi şişiriyor ve az yemenizi sağlıyor. Hem su içmeyi unutmamış oluyoruz, hem de porsiyonları küçültüyoruz :)

Öğle yemeği için fırında tavuk yaptım ben. Tavuğun yanına çiğ yiyebileceğiniz lahanayı tercih edebilirsiniz. Lahanayı marul gibi dilimleyip tuz ve limonla tatlandırırıp yemeyi seviyorum ben, çıtırlığıyla güzel bir menü oluyor. Hem zaten diyet boyunca bol bol marul yiyoruz değil mi? Değişiklik olması için lahana güzel bir tercih. Hem de yağ yakıcı özelliğini göz önününde bulundurursak, bize çok yardımcı olabilir :) Eğer acı seviyorsanız, tavuğunuzun üzerine pul biber ekleyin bol bol. Pul biberin kilo vermeye faydası çoktur. Baharatlar dostumuz unutmayın :) Yemeğin yanında içine biraz limon sıktığınız sodanızı içebilirsiniz. Meyveli soda almaktansa, sade sodaya limon sıkmayı, hatta istediğim herhangi bir meyve suyuyla karıştırmayı seviyorum. İçine de bir meyve dilimi atıyorum. Çok güzel aromasını veriyor :)

Kış aylarında yenebilecek o kadar çok meyve var ki.. hangisini seçsem bilemedim bugün. Armutta karar kıldım. Meyveleri katı meyve sıkacağından geçirip, üzerine biraz tarçın ekleyip meyve suyu olarak da tüketebilirsiniz :) Ama ben katı olarak yemeyi tercih ediyorum, daha doyurucu olması bakımından.

Bu akşam çorbalardan tercihimi tarhanayla yaptım.. Lezzetli ve bol acılı bir kase tarhana çorbası içtim. Kış günlerinin vazgeçilmezi kesinlikle tarhana çorbası. Sonrasında fırında patlıcanları közleyip, közlenmiş patlıcan salatası yaptım. Üzerine de sarımsaklı, bol limonlu bir sos yapıp yedim. Limonu o kadar yakıştırıyorum ki salatalara, bazen salatalı limon yediğimi söyleyenler bile olmuştur :) Olsun, gene de yağ yakımı için çok faydalı. Çorbanın yanına iki dilim tam buğday ekmeği yiyebiliyoruz. Ya da isterseniz, benim gibi ekmeğinizin büyüklüğünü geçmeyecek şekilde bulgur pilavı yiyebilirsiniz :)

Gece atıştırmalarından vazgeçip, bol bol su içelim!

Görüşmek üzere, kendinizi daha hafif hissetmeniz dileğiyle :)
Gizem

Leave a Reply

Subscribe to Posts | Subscribe to Comments

Bizler..

Merhabalar :) !
Bizler Gizem ve Pelin..
Diyet Günlüğümüze hoş geldiniz!

twitter facebook google plus Instagram
Follow on Bloglovin

Popular Post

!!!

Bize Katılın!

Bizi nereden buldunuz?

- Copyright © Diyet Günlüğümüze Hoş Geldiniz.. -Metrominimalist- Powered by Blogger - Designed by Johanes Djogan -