17 Şubat 2014 Pazartesi

Bugün ilk günün ilk sabahı. Erkenden kalktım tabiki.. 

Bu haftanın hedefi her gün öğünleri aynı saatte yaparak, bünyemizin alışkanlıkları doğrultusunda acıkmaya alıştırmak olsun mu? 

Kahvaltımı bu yüzden saat 8'de yaptım, bu hafta hep saat 8'e sabitlemeye çalışacağım.. Kahvaltı yapmasam da olur uyuyim derseniz, yağ yakımınızı azaltır ve sağlıksız bir süreç geçirirsiniz..Çok hoş olmaz yani :) Birinci günün kahvaltı listesine bir bakış attım ve hazırlamaya başladım..

Vücudumu ayıltmak için, bir bardak şekersiz kahveyle başladım. Çay benim pek tercihim değildir. Ama sizler tercih edebilirsiniz.. Hatta yeşil çay tercih edersiniz, eh faydalarını anlatmama gerek yok herhalde.. Yok ben şekersiz içemem derseniz.. çay bardağınıza çubuk tarçın atın, kokusuna ve tadına iyi gelecektir. Ya da meyve çaylarını deneyebilirsiniz.. Alternatif çok, pes etmeye gerek yok :)

Sıcak bir şey içmek istemiyorum derseniz, Doğadan'dan soğuk limon form çayını kesinlikle öneririm, üstelik sadece 5 kalori..

Peynir güne proteinle başlamak için güzel bir tercih, kibrit kutusu klişesinden az yağlı peynirleri tercih ederek kurtuluyorum şahsen. Kibrit kutusu diyip durdukları yaklaşık 30 grama denk gelir.. 30 gram ligth beyaz peynir yaklaşık olarak 48 kaloriyken, aynı miktardaki dil peyniri 97 kalori. Bu kahvaltı için çok büyük bir kalori farkı değil, çünkü yediklerinizi tüm gün yakacaksınız.. kahvaltının keyif öğünü olduğunu unutmayın :).
Salatalık, domates ve maydanozla tabağımı renklendirdim.. Güzel görüntüler iştahıma iyi geliyor..

Bir dilim kızarmış tam buğday ekmeği ile karnımı iyice doyurdum.. Eğer Gizem’in lezzetli ve doğal tam buğday ekmeği tarifini uygularsanız kesinlikle memnun kalacaksınız! Hatta buraya da ekliyim onu ben .. Tam Buğday Ekmeği
Bunun için vaktiniz yoksa, paket ekmekler yerine Komşufırın'dan taze çıkmış çıtır çıtır bir tam buğday ekmeği alın, gayet lezzetlidir..

Midenizi boş bırakmayın, ara öğünler kilo verme sürecinin en önemli parçası. 8'de kahvaltı yaptığımız için saat 11 gibi tekrar acıkmaya başlamış olucaz.. Ara öğün olarak ilk gün Special K'nın domatesli naneli krakerini yedim. O kadar lezzetli ki diyet yaptığınızı fark etmeyeceksiniz bile.. 

Öğlen yemeği için 1 en ideal saat..                                
Bir dilim kırmızı eti ızgara yapıp, yanına da marul salatası yaptım! Salatayı yağ ile ıslatmak yerine nar ekşisi tercih ediyorum, etin yanına nar ekşisi çok yakışacaktır ve salatanızın kuruluğunu alacaktır. Maruldan korkmayın, ama midenizi küçültmeye çalıştığınızı da unutmayın.. Ekmeksiz doyamayanlar bir dilim daha tam buğday ekmeği yiyebilirler tabi ama ben etle sevmiyorum. Zaten benim salata porsiyonlarım normalden biraz büyük olmuştur hep :) Gizem blog’a koymuştu benim bu et için kullandığım sosu, etin yanına çok yakıştı açıkcası :) Kırmızı Et Sosu

Yemeğin yanında ayran içtim.. Ayranınızı kendiniz yaparsanız, kullandığınız yoğurt ve tuz miktarını ayarlamış olur ve bir bardak yerine iki bardak içmiş olursunuz. Zaten akşam erken uykumuz gelmezse, yarın sabah nasıl kalkıcaz? :)

Hazır ürünlerden kaçındıkça, yemekleri kendiniz hazırladıkça, hayat tarzınız da beraberinde değişir.. Aslında hepimizin en büyük sorunu da bu değil mi? :)

Saat 3 civarı bir yeşil elma! Elma kilo vermek için o kadar mucizevi bir meyve ki, sabah programlarının kafamıza kaktığı zayıflama çaylarının bile vazgeçilmezi.. Ayrıca kim elmayı sevmez ki?

Hep söylüyorum ama tekrar söyleyeyim.. Hazır yemekten özellikle akşam yemeğinde kaçınmalıyız.. İşten, okuldan 6'da çıkıp 7'de ancak eve geliyorsanız, yemekleriniz bir gün öncesinden hazırlayıp buzluğa atın.. zaten eve geldiğinizde aç olacaksınız ve yemek yapmak bir işkenceye dönüşecek. Akşam yemeğinizi 7'den daha geç bir saatte yememeye çalışın..

Kış sebzelerinden ıspanakla başlayabilirsiniz, hem bugün ilk günümüz biraz demir alalım! Ispanak diğer sebzelere göre daha çok protein içerdiği için sık sık tercih ettiğim bir sebze.
Ispanakla o kadar çok şey yapabilirsiniz ki.. Ve çoğunda yağ kullanmanıza gerek yok. Dikkat etmeniz gereken şey sebze yemeğine et, kıyma karıştırmamak. Sebzeyi ve eti aynı öğünde yememeye özen göstermemiz gerek.. Yanına bir kase yoğurt ve bir dilim tam buğday ekmeğiyle harika bir öğün oldu. 

Ekmek ekmek, baydım derseniz.. bulgur pilavı tercih edin. Bulgur pilavınızı yaparken yağ kullanımına dikkat edin! Yiyeceğiniz bulgur pilavı ekmeğinizden daha büyük olmasın sakın.. 

Salatayı sofranızdan eksik etmeyin.. Her yemeğin yanına yakışan bir salata vardır.. Ispanakla bol domatesli soğanlı bir çoban salatası çok harika oldu mesela! Bu kış aylarında bizi koruması için antioksidanlarımızı yiyeceklerle alalım.. Bağışıklık sistemimizdeki güçlenmeyi birlikte göreceğiz.. :)

Akşam yemeğinden sonra vücudunuza bol miktarda su girmeli. Diyetlerin ilk günü zordur, ama bu zevkli listeyle diyete başlamak hepimiz için eskisinden çok daha kolay olacak!

Görüşmek Üzere!
Pelin :) 

{ 2 yorum... read them below or Comment }

Bizler..

Merhabalar :) !
Bizler Gizem ve Pelin..
Diyet Günlüğümüze hoş geldiniz!

twitter facebook google plus Instagram
Follow on Bloglovin

Popular Post

!!!

Bize Katılın!

Bizi nereden buldunuz?

- Copyright © Diyet Günlüğümüze Hoş Geldiniz.. -Metrominimalist- Powered by Blogger - Designed by Johanes Djogan -